مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از آلودگی ۸۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط این استان به آفت لورانتوس خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 05 October 2021

آلودگی ۸۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط کرمانشاه به آفت لورانتوس 

انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به وجود ۶۰۰ هزار هکتار نقاط جنگلی در استان کرمانشاه اظهار کرد: حدود ۸۰ هزار هکتار از این اراضی به آفت نیمه انگلی لورانتوس آلوده شده است.

وی افزود: میزان آلودگی درختان از یک الی ۲۰ درصد متفاوت بوده و لورانتوس در نهایت سبب قطع درختان می‌شود، میزبان این آفت بیشتر درختان بلوط بوده و در استان‌های زاگرس‌نشین منتشر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه عواملی همچون باد و پرندگان سبب جا به جا شدن آفت لورانتوس می‌شود، امکان قرنطینه کردن محیط‌های آلوده وجود نداشته و محلول پاشی در مناطق صعب‌العبور همچون جنگل‌های شهرستان پاوه و به دلیل به خطر افتادن حیات پرندگان و جانداران در برخی نقاط امکان‌پذیر نیست.

به گفته کولانی در ۲۵ ماه اخیر در ۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان کرمانشاه با آفت لورانتوس مبارزه شده و برنامه یک ساله‌ای به سازمان منابع طبیعی و برنامه پنج ساله‌ای به نمایندگان استان‌های زاگرس‌نشین در مجلس شورای اسلامی داده شده که باید پیگیری شود.

وی افزود: طبیعت‌گرد‌ها، سمن‌ها و کشاورزانی که در نزدیکی جنگل‌ها هستند، در صورت رویت هرگونه امراضی در جنگل‌ها باید به جنگلداری و جهادکشاورزی شهرستان‌های خود اطلاع دهند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه همکاری مردم و سمن‌ها می‌تواند در حفظ جنگل‌های بلوط و مراتع طبیعی بسیار موثر باشد، زیرا این منابع طبیعی و خدادادی برای تمامی مردم ایران است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار